Köpvillkor

FRAKT

Knappa in ditt postnummer i kassan så kommer alternativen fram.

Privat
0 kr om du hämtar på vårt lager, tips och trix bjuder vi också på.
29 kr-495 kr i frakt beroende på produkt.
Leverans sker till brevlåda, ombud, hemleverans kväll, hemleverans dag, hämta på terminal.

Företag
0 kr om du hämtar på vårt lager, tips och trix bjuder vi också på.
29 kr-795 kr i frakt beroende på produkt.
Leverans sker till brevlåda, ombud, företagsadress dag, hämta på terminal.

Privat - Skrymmande produkter t ex takboxar, bakboxar och större cykelhållare

Stockholm Hemleverans kväll 17-22 

Levereras hem till dig med Best Transport måndag-torsdag 17-22
Leverans sker till trottoarkant/tomtgräns.
Om du eller någon annan i hushållet inte är hemma och kan ta emot försändelsen enligt överenskommelse så tillkommer en avgift på totalt 995 kr för retur till terminal/ny utkörning.

Sverige Hemleverans vardagar 8-17

Levereras med DHL HomeDelivery hem till din tomt/dörr/port dagtid.
DHL kontaktar dig med leveransdag och tid. Vill du ändra leveransdag/tid måste du själv aktivt kontakta DHL, annars levererar DHL sändningen på deras angiva dag och tid. 
Du måste ta emot dina produkter inom 4 arbetsdagar, efter det tillkommer det extra kostnad för lagring.
DHL kontaktar dig ca 30 minuter innan leverans.
Du kan även välja att hämta dina produkter på DHL´s terminal, det gör du när DHL tar kontakt med dig. Du måste då hämta dina produkter inom 4 arbetsdagar, efter det tillkommer det extra kostnad för lagring.

Skador på emballage skall anmälas till chaufför vid leveranstillfället, chauffören skall då anteckna detta på följesedel eller handdator.
Om detta inte sker kan vi inte lämna någon ersättning.
Du måste sedan kontakta oss inom 5 arbetsdagar med bilder på skadan.

Företag - Skrymmande produkter t ex takboxar, bakboxar och större cykelhållare

Sverige Företagsadress vardagar 8-17

Levereras med DHL Stycke till företagsadress dagtid.
DHL kontaktar dig med ett förslag som du får godkänna eller ändra tillsammans med DHL. Du måste ta emot dina produkter inom 4 arbetsdagar, efter det tillkommer det extra kostnad för lagring.
Dagen ni kommit överens om att det ska köras ut så ringer DHL ca 30 minuter innan de kommer.
Du kan även välja att hämta dina produkter på DHL´s terminal, det gör du när DHL tar kontakt med dig. Du måste då hämta dina produkter inom 4 arbetsdagar, efter det tillkommer det extra kostnad för lagring.

Skador på emballage skall anmälas till chaufför vid leverenstillfället, chauffören skall då anteckna detta på följesedel eller handdator.
Om detta inte sker kan vi inte lämna någon ersättning.
Du måste sedan kontakta oss inom 5 arbetsdagar med bilder på skadan.

Privat - Övriga produkter t ex takräcken, kajakhållare och cykelhållare för taket

Övriga produkter
Dessa produkter skickas med DHL ServicePoint eller PostNord varubrev (brevlåda).
DHL: Du blir meddelad via sms när dina produkter finns för uthämtning hos ditt lokala utlämningsställe.
PostNord: Endast små produkter, produkterna kommer hem till din brevlåda.

Företag - Övriga produkter t ex takräcken, kajakhållare och cykelhållare för taket

Övriga produkter
Dessa produkter skickas med DHL Paket och levereras till din företagsadress dagtid. Du blir aviserad med förslag innan leverans.
Är du inte på företagsadressen på dagarna så välj DHL ServicePoint, då slipper du åka och möta upp DHL utan hämtar dina varor enligt ovan (privat).
Du kan även välja att hämta dina produkter på DHLs terminal om du väljer Paket, det gör du när DHL tar kontakt med dig. Du måste då hämta dina produkter inom 4 arbetsdagar, efter det tillkommer det extra kostnad för lagring.

Om du inte är på plats eller kan ta emot försändelsen enligt överenskommelsen med DHL så utgår en avgift för leveranshinder om 295 kr.

LEVERANS

Leveranstid 1-5 arbetsdagar, normalt 1-3 arbetsdagar.
Leveranstiden kan dock bli längre beroende på var i landet du bor, framför allt för produkter som levereras hem till dig. Brukar leveranser generellt till dig ta någon dag extra så kommer även vår leverans att göra det.
Majoriteten av alla ordrar packar vi samma dag eller dagen efter din beställning.
95% av alla produkter har vi i vårt lager i Stockholm-Länna där vi packar och skickar produkterna ifrån.
Övriga produkter har vi på externt lager och kan därför ta någon dag extra innan vi skickar.
Om vi av något skäl inte kan leverera dina produkter i tid så tar vi kontakt med dig och du kan då ta ställning hur du vill göra med din order. 
Om du ej vill vänta på produkterna kan du häva ditt köp utan några kostnader.

BETALNING

Samtliga priser visas inklusive moms. 
Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser till motsvarande momssats.

TBX Stockholm AB/takbox.se erbjuder flera olika betalningsalternativ för att du ska kunna välja det som passar dig bäst. 

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Kortbetalning. Klarna använder en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure, framtagen av VISA och Mastercard.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
  • Swish

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy här.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

ÖVRIGA VILLKOR

Garantier

Thule produkter 2 års materialgaranti, förläng din garanti med upp till 3 år när du registrera din produkt på Thule.se inom 2 år från inköpsdatum.

https://www.thule.com/sv-se/ab...

Packline takboxar 5-10 års garanti, se respektive produkt.
Övriga produkter 2 års garanti.

Beställningar utanför Sverige

För tillfället levererar vi ej utanför Sverige.

Ångerrätt

Ångerrätt gäller endast för privatpersoner och följer Distans och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen (klicka här för att läsa mer på Konsumentverket).
Ångerrätt är 14 dagar efter du mottagit leveransen. Retur kan endast ske om varan skickas tillbaka i väsentligt oförändrat skick. 
Återbetalning sker av ditt totala returvärde inom 14 dagar vid godkänd retur. 
Återbetalning sker från Klarna på samma sätt som kund betalde för vara.
Kunden svarar för returfrakten.
Innan du skickar din retur, meddela oss att du vill returnera. Det kan du göra genom att t ex svara på din orderbekräftelse, skicka e-post till takbox@takbox.se eller ringa 08-41096700 

Ladda ner och fyll i returschemat som du finner här på vår retursida.
Lägg med returschemat i returen.
Du kan även använda Konsumentverkets blankett som du finner här:
Var i så fall noga med att fylla i ordernummer mm.

Returen skall skickas med leverans till vår adress nedan, ej till ombud, dubbelkolla det när du bokar frakt. Vi har ingen möjlighet att åka och hämta ut din retur hos ett postombud.

Returnera produkterna till:
TBX Stockholm AB
Slipstensvägen 11
142 50 Skogås
0841096700

För företag gäller Köplagen.

Öppet köp

Vi tillämpar 14 dagars öppet köp. Det gäller endast så länge varan är i nyskick dvs oanvänd, alla etiketter och lappar sitter kvar och originalförpackningen är intakt. Du betalar själv frakten tillbaka oss.
Se ångerrätt ovan vad som gäller.

Reklamationer

Efter att kund mottagit varorna är det lämpligt att kontrollera leverans inom skälig tid så att innehållet är rätt och det är felfria produkter. Är det något som är fel har du rätt till reklamation.
Reklamation innefattar endast fabrikationsfel.
Kontakta oss på takbox@takbox.se, ange ordernummer, beskriv felet så utförligt du kan och bifoga minst 3 foton.
Efter kontakt med oss angående reklamation sänder vi en förbetald returfraktsedel.

Outlösta paket

Vid outlösta paket skickade till DHL ServicePoint debiterar vi 295 kr inkl. moms.
Vid outlösta/leveranshinder/ingen på plats paket skickade med DHL Paket (företag) debiterar vi 495 kr inkl. moms.
Vid outlösta paket skickade med DHL HomeDelivery/DHL Stycke debiterar vi 1995 kr inkl. moms.
Vid outlösta paket skickade med Hemleverans - Best debiterar vi 295 kr inkl. moms.

Detta täcker en del av våra kostnader för returfrakt och administrativa kostnader.

Att låta bli och hämta ut/ta emot sin order är inte att utnyttja ångerrätten.
Kontakta oss om du vill ångra ditt köp, se Ångerrätt ovan.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning.
Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart.
Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst, när du kontaktar oss är det bra om du har kund nr/ordernr antecknat.
Får du ingen orderbekräftelse till e-postadressen du angav inom 1 timme, leta i din spamfolder.
Vi skickar ut bekräftelse till alla ordrar, kontakta oss om du inte har fått någon.

Integritetspolicy / Cookies
I enlighet med dataskyddsförordning, General Data Protection Regulation GDPR, så förklarar vi nedan hur vi behandlar er som kunders personuppgifter.
Vi har aldrig och kommer aldrig att sälja/lämna information om dig som kund till ett tredjepartsföretag.

Här finner du all information om vår Integritetspolicy / Cookies

Personuppgift

En personuppgift är all typ av information som direkt eller indirekt kan kopplas till en specifik person. Exempelvis namn, adress, telefonnummer, e-postadress och IP-adress.

Data vid köp hos oss

Vi använder dina personuppgifter i form av namn, adress, telefonnummer och e-postadress för att kunna slutföra vårt avtal med dig och skicka din order du har beställt hem till dig.
E-postadressen och telefonnumret används för att kunna kontakta dig genom hela leveransprocessen.
Vi använder oss även av din IP-adress för att förhindra bedrägeri och otillåten användning av andras personuppgifter.
Vi hanterar inte ditt personnummer, detta används endast hos betalföretaget Klarna för att säkerställa ditt betalsätt och är ingenting som lagras hos oss.


Data som delas med andra företag

Vi delar dina personuppgifter med betalföretaget Klarna för att kunna fullfölja din betalning.
Vi delar dina personuppgifter med nShift, Unifaun, DHL, Best Transport och Postnord för att kunna skicka din beställda varor till rätt adress.
Vi lagrar dina personuppgifter hos E37 som har hand om vår webbutik, detta för att kunna svara på frågor om lagda beställningar, garantier och reklamationer.
Samtycker du vid beställningen så delar vi dina uppgifter med vår leverantör för e-postutskick.


Om du valt att ta emot vårt nyhetsbrev så är det nedan som gäller.

Använder vi dina personuppgifter via vår e-postleverantör. Detta för att vi ska skicka ut till rätt e-postadress.
Vi använder oss här utav ditt namn och din e-postadress.
Vid sms-utskick använder vi ditt telefonnummer.
Du kan när som helst avregistrera dig från våra nyhetsbrev via länken i botten på utskicket.


Rättigheter
Vill du utnyttja dina rättigheter enligt nedan, kontakta vår kundtjänst på telefon 08-41096700 eller takbox@takbox.se

Rätt till tillgång, när du vill har du rätt att få ett så kallat registerutdrag, med information vad vi använder dina personuppgifter till.
Rätt till rättelse, när du vill kan du kan begära att rätta dina personuppgifter om det innehåller fel.
Rätt till radering, när du vill kan du begära att vi raderar dina personuppgifter hos oss. Detta försämrar dock servicen vid garantier och reklamationer och övrig support.
Rätt till att avregistrera dig från vårt nyhetsbrev genom länken i nyhetsbrevet.


Personnummer

Vi hanterar eller lagrar inte ditt personnummer.
Betalföretaget Klarna hanterar och lagrar ditt personnummer för att säkerställa ditt betalsätt och för att förhindra bedrägerier.


Lagring av personuppgifter

Personuppgifter lagras i 5 år från den senaste lagda ordern. Detta för att kunna hantera garantier och reklamationer.

Mer information om Dataskyddsförordningen GDPR finner du hos Datainspektionen www.datainspektionen.se

Försäljning till minderåriga

TBX Stockholm AB säljer EJ till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med vår kundtjänst.
Om tvist kvarstår så har har kund möjlighet att skapa ett ärende hos Allmänna Reklamationsnämnden.
Vid eventuell tvist följer TBX Stockholm AB Allmänna Reklamationsnämnden rekommendationer.
https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Läs mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats här

Bedrägeri
Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Öppettider/adress/telefon

Aktuella öppettider finns här:
Aktuella öppettider

takbox.se drivs av:

TBX Stockholm AB
Slipstensvägen 11
142 50 Skogås
Org. nr 556826-8238


08-410 967 00
info@takbox.se

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.